Image default
Κόσμος

Τουρκία: Θα δώσει τη λύση η συμφωνία για τη διάσωση του άρματος Altay με τη Νότια Κορέα;

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του έγκυρου Defense News, η τουρκική εταιρία BMC κατέληξε σε συμφωνία με δύο εταιρίες της Νότιας Κορέας για συνεργασία στο συγκρότημα ισχύος του “τουρκικού” άρματος μάχης Altay. Πρόκειται για τις εταιρίες Doosan και S&T Dynamics που θα προμηθεύσουν τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η εκλεκτή της οικογένειας Ερντογάν εταιρία BMC επεκράτησε τον Νοέμβριο του 2018 της Otokar ως η εταιρία που θα προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του Altay, παρότι τα τέσσερα αρχικά πρωτότυπα είχαν φτιαχτεί από αυτήν. Ανήκει όμως στην επιχειρηματική οικογένεια Κοτς, που δεν είναι και τόσο φιλική απέναντι στο σύστημα Ερντογάν…

 

 

Οι Τούρκοι διά της επίσημης αλλά μη κατονομαζόμενης πηγής, δήλωσαν στο αμερικανικό μέσο, ότι η συμφωνία είναι το αποτέλεσμα “στρατηγικής συνεννόησης τόσο στο επίπεδο των εμπλεκομένων  εταιριών όσο και στο διακρατικό.

Το πρόγραμμα του Altay είχε εξελιχθεί σε σοβαρό πονοκέφαλο για την Τουρκία, εξαιτίας αδυναμίας εξεύρεσης λύσης στους προαναφερθέντες τομείς, προσθέτοντας και αυτόν της θωράκισης. Οι Τούρκοι αγοράζουν τεχνολογία πληρώνοντας υψηλότερη τιμή από αυτή της αγοράς και ολοκληρώνουν την ανάπτυξη των οπλικών συστημάτων εγχωρίως, με σκοπό να αποκτήσουν την πολυπόθητη αυτονομία από ξένους κατασκευαστές.

Η δημοσιοποίηση της συμφωνίας με τους Νοτιοκορεάτες δείχνει να έχει κυρίως στόχο τη Γερμανία, η οποία είναι κοινό “μυστικό” ότι δεν προμήθευσε τους Τούρκους με κινητήρα MTU και σύστημα μετάδοσης κίνησης RENK για το άρμα και αεροκινητήρα για το μαχητικό αεροσκάφος που θέλουν να κατασκευάσουν.

 

 

Παράλληλα, καθυστερούν σημαντικά και οι παραδόσεις υλικών από εξοπλιστικά προγράμματα που είναι ήδη συμβασιοποιημένα. Συνολικά, φέρονται να έχουν επηρεαστεί 700 προγράμματα από το άτυπο αυτό “εμπάργκο” που έχει επιβάλει η Γερμανία και ισχύει από το 2017.

Αναμένονται λοιπόν εξελίξεις στο θέμα του προγράμματος Altay, καθώς το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της τουρκικής προεδρίας το 2021, δεν περιλαμβάνει χρηματοδότηση του προγράμματος. Ωστόσο, τα βιομηχανικά – οικονομικά συμφέροντα της κυβερνώσας οικογένειας Αλ Θάνι του Κατάρ στην εταιρία BMC, ίσως υπονοούν τη γνωστή εναλλακτική οδό χρηματοδότησης του προγράμματος από το πλούσιο Εμιράτο του Κόλπου.

Το καθεστώς Ερντογάν παραχώρησε στην BMC για 25 χρόνια βιομηχανική εγκατάσταση στη θάλασσα του Μαρμαρά, καθώς ιδιοκτήτης ήταν ο επιχειρηματίας Εθέμ Σαντσάκ, ανώτερο στέλεχος του ισλαμιστικού κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), αλλά και προσωπικός σύμβουλος του Ερντογάν. Μπήκαν και συνεταίροι οι Εμίρηδες…

 

 

Το θέμα είναι αν διαπιστωθεί στην πράξη αν και κατά πόσον οι Νοτιοκορεάτες έχουν καταφέρει να βρουν τη λύση στους δυο τομείς (κινητήρας και μετάδοση κίνησης), καθώς αντιμετώπισαν πανομοιότυπα προβλήματα για το άρμα μάχης που ανέπτυξαν, το K2 Black Panther.

Η συνεργασία Τουρκίας – Νότιας Κορέας είναι εμφανέστατη και στο αυτοκινούμενο πυροβόλο T-155 Firtina, η ομοιότητα του οποίου με το νοτιοκορεατικό K-9 Thunder είναι σκανδαλιστική. Το πρόβλημα που αφορά στο σύστημα μετάδοσης κίνησης οι Νοτιοκορεάτες το έλυσαν με τη βοήθεια της γερμανικής RENK.

Άρα μένει να αποδειχθεί εάν οι Γερμανοί θα κάνουν ό,τι και στον τομέα των πυρομαχικών τα οποία η Rheinmetall τα παραδίδει στην Τουρκία μέσω της νοτιοαφρικανικής θυγατρική Rheinmetall Denel. Δηλαδή, να διαπιστωθεί αν βάζουν μπροστά του Νοτιοκορεάτες για να κατευνάσουν την οργή της Άγκυρας από τα εκατοντάδες προγράμματα που έχουν ήδη επηρεαστεί.

Εάν δεν ισχύει αυτό, τότε οι Τούρκοι έχουν αναζητήσει διέξοδο στο αδιέξοδο μέσω ενός συστήματος μετάδοσης κίνησης που απέτυχε στις δοκιμές ανθεκτικότητας στη Νότια Κορέα, το οποίο τους οδήγησε στην αναζήτηση της λύσης με τη βοήθεια της γερμανικής εταιρίας.

Οι Νοτιοκορεάτες υποστηρίζουν ότι πέτυχαν να αναπτύξουν τον δικό τους κινητήρα και συμφώνησαν να βοηθήσουν τους Τούρκους να τον ολοκληρώσουν στο Altay. Το βέβαιο είναι πάντως πως ούτε τώρα θα μηδενιστεί το ρίσκο του προγράμματος, αλλά και ότι οι Τούρκοι θα ήθελαν πολύ να πάρουν έτοιμο αξιόπιστο κινητήρα MTU.

Η εν γένει συμπεριφορά τους όμως, φαίνεται τελικά να τους δημιουργεί πλέον περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται τους επιλύσει…
πηγή

Related posts

Ανακοίνωση Ν. Μαδούρο προς ΗΠΑ σχετικά με την πώληση πετρελαίου

technical

Αυστραλία: απόφαση Ιταλίας-ΕΕ να εμποδίσουν εξαγωγή δόσεων εμβολίου της AstraZeneca

Σε ύφεση η πυρκαγιά στη Βαρυμπόμπη: Μόνο ένα ενεργό μέτωπο – Αγώνας δρόμου για την οριοθέτησή του

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy