Image default
Πολιτισμός

Η κρυφή συλλογή του περίφημου ζωγράφου Μονέ παρουσιάζεται στη Γαλλία

Δύο ιστορικοί τέχνης ξεκίνησαν από το μηδέν και κατέφυγαν σε όλες τις δυνατές πηγές τεκμηρίωσης : κατάλογοι, πακτικά πώλησης, αλληλογραφίες, κατάλογοι απογραφής, βιβλία αποθήκης ορισμένων γκαλερί.

“Καταρτίσαμε μια πρώτη λίστα που περάσαμε από ακτίνες Χ ” για να φθάσουμε σε ένα σύνολο 120 έργων περίπου, δηλώνει η Μαριάν Ματιέ. ” Μια λεπτομερής δουλειά που επίσης επέτρεψε να φτιάξουμε ένα παράλληλο χρονολόγιο της συλλογής και της ζωής του Μονέ ” .

Στην αρχή της καριέρας του, ο Μονέ δεν έχει χρήματα να αγοράζει έργα αλλά δέχεται πίνακες φίλων καλλιτεχνών. Είναι απρόθυμος να αποτελέσει το θέμα ενός πίνακα μαζί με τη σύζυγό του Καμίλ. Ο μόνος που τελικά έκανε το πορτρέτο του ζεύγους είναι ο Εντουάρ Μανέ. Ένας πίνακας που δείχνει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί, όπου το πρόσωπο του Μονέ είναι μουτζουρωμένο και τον οποίο , ωστόσο, ο Μονέ θα κρατήσει σε όλη τη ζωή του.

Μετά την εποχή των δώρων, ακολουθεί αυτή των ανταλλαγών. Πολύ φίλος της Μπερτ Μοριζό, ο Μονέ της προσφέρει το 1884 ένα ηυπέροχο ιταλικό τοπίο, τον πίνακα ” Les villas a Bordighera ” , για το σπίτι που αυτή μόλις είχε χτίσει. Μετά τον θάνατο της Μοριζό το 1895, η κόρη της Ζυλί Μανέ πραγματοποιώντας την επιθυμία της μητέρας της πρότεινε στον Μονέ να διαλέξει έναν πίνακα από τους 300 μιας αναδρομικής έκθεσης. Αυτός παίρνει τον πίνακα ” Julie Manet et sa levrette Laerte”.

Με τον Πισαρό, η κατάσταση είναι πιο τεταμένη. Ο Μονέ δανείζει 15.000 γράφκα στο ζευγάρι για να αγοράσει σπίτι στο Ερανί. Ωστόσο σε αντάλλαγμα διεκδικεί τον πίνακα ” Paysanners plantant des rames” , που εκτιμούν ιδιαίρερα οι κριτικοί της εποχής. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο Πισαρό έχει δωρίσει το έργο στη γυναίκα του Ζυλί, η οποία αρνείται κατηγοριματικά να το δώσει. Ο ιμπρεσιονιστής ζωγράφος επιμένει και τελικά δικαιώνεται.

Μια επιμονή που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση καθώς ο πίνακας αυτός είναι έργο του νεο-ιμπρεσιονισμού, ρεύμα με το οποίο ο Μονέ είχε αρνηθεί να εκθέσει έργα του. ” Ένα δείγμα διχοτομίας μεταξύ των δηλώσεων του και των έργων που συλλέγει” , παρατηρεί η Ματιέ.

Η πρώτη αγάπη του Μονέ για το Σεζάν είναι ο ” Σκιπίων, ο Νέγρος” (1865), πίνακας που αποτελεί δανεισμό ειδικά για την έκθεση από το Μουσείο Καλών Τεχνών του Σάο Πάολο.

 

mone2

Πηγή : ProNews.gr

Related posts

Αμφίπολη: Τι παριστάνουν τα μαρμάρινα επιστύλια; – Πρόκειται για σπονδή σε κάποιον “ημίθεο” βασιλιά;

ExnetΗellas

Αποθεώθηκε ο Μίκης Θεοδωράκης στο Καλλιμάρμαρο

technical

Ακόμη και απο τον τάφο του ο Μ.Αλέξανδρος δίνει ένα μάθημα στους Σκοπιανούς

ExnetΗellas

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy