Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τις 14 Σεπτεμβρίου που η μετοχή της Google είχε την πιο ανοδική πορεία, για τρίτη φορά μέσα στο 2014, “σπάζοντας” το φράγμα των 600 δολαρίων.
Από εκείνη την ημέρα ξεκίνησε η κατάρρευση και διαπραγματεύεται από τις αρχές του 2015 στα επίπεδα των 500 δολαρίων. Τι οδήγησε σε αυτή την απότομη, κοντά στο 20%, πτώση μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών; Πρώτο και σημαντικότερο ο περιορισμός της χρήσης της μηχανή αναζήτησης της Google στις Ηνωμένες Πολιτείες που αποτελούν και την μεγαλύτερη αγορά της. Εκεί που την χρησιμοποιούσαν περίπου τέσσερις στους πέντε (79,3%) τον Δεκέμβριο του 2013 ακριβώς ένα χρόνο μετά περιορίζεται σε τρεις στους τέσσερις (75,2%). Πρόκειται για την μεγαλύτερη πτώση που παρουσιάζει η μηχανή αναζήτησης της Google από το 2009. Ποιος κερδίζει; Η Yahoo που δείχνει να νεκρανασταίνεται και να υπερβαίνει μετά από χρόνια το ποσοστό του 10% στην αγορά των μηχανών αναζητήσεων στην Αμερική. Το «χαστούκι» αυτό στην Google το έριξε η Mozilla τον Νοέμβριο καθώς αντικατέστησε το «ψαχτήρι» της στον Firefox από Google με αυτό της Yahoo. Δεν είναι όμως μόνο η Mozilla που παίρνει διαζύγιο από την Google. Τις ίδιες σκέψεις κάνει και η Apple και εάν συμβεί κάτι τέτοιο τα σύννεφα θα αρχίσουν να μαζεύονται απειλητικά πάνω από τα γραφεία της Google στο Mountain View. Σύμφωνα με τον αναλυτή της Citigroup, Mark May, το 60% των αναζητήσεων που έγιναν το 2014 σε κινητά τηλέφωνα στην Αμερική γίνεται μέσω iphone. Αυτό σημαίνει ότι μία αλλαγή μπορούσε να οδηγήσει δραματικά χαμηλότερα τα ποσοστά της Google.