Image default
Περιβάλλον

Γιατί τόσο μεγάλη ταλαιπωρία στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης;

limani-aleksandroupolhsΤου Παναγιώτη Μανδαλου

Ανακοινωθήκαν τα νέα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ο νέος υπουργός είπε ότι το λιμάνι αποτελεί κομβικό σημείο και μάλιστα στρατηγικής σημασίας.

Μα καλά ανακάλυψαν εν έτη 2014 το ύδωρ και το είπαν νερό; Ίσως έχει βρεθεί από τους πρωτόπλαστους. Κάποιος πρέπει όμως να τους το πει.

Εδώ και χρόνια γράφουμε για την απαξίωση και τον εξοστρακισμό του λιμένος που μόνο όνομα ποια έχει γιατί καράβι δεν πατάει. Άρθα εχουμε γράψει πολλά αλλά δυστηχώς έμειναν μόνο στα χαρτια.

Και αυτό, γιατί ενώ χιλιάδες εταιρείες ανάλαβαν την εκβάθυνση του, χιλιάδες εταιρείες ανέλαβαν την σύνδεση του με τον σιδηρόδρομο ενώ και η σύνδεση με την Εγνατία καρκινοβατεί, εδώ και 40 χρόνια το έργο είναι στο ίδιο σημείο και εμείς στο έργο θεατές.

Κάποτε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ήταν γεμάτο από ζωή. Ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τα αγροτικά προϊόντα και τις εισαγωγικές εταιρίες το λιμάνι ήτανε γεμάτο και πλοία φόρτωναν από σιτάρι, καλαμπόκι, μελάσα, ζάχαρη και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Με την πτώση της παραγωγής τίποτα δεν κινείται. Το βάθος μένει το ίδιο, ενώ ο σιδηρόδρομος περιμένει 300 μέτρα μακριά για να φτάσει στο λιμάνι και φυσικά 40 χρόνια γίνεται.

Και ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά

Η Αλεξανδρούπολη αποτελεί την πρώτη παραλιακή πόλη, μετά τα σύνορα και την πρώτη πόλη της Ε.Ε. Το λιμάνι κομβικής σημασίας αφού βρίσκεται πολύ κοντά στην Βουλγαρία και φυσικά η σύνδεση του σιδηροδρόμου θα έφερνε και τα προϊόντα της Μαύρης θάλασσας και όλων των κείμενων χωρών στο λιμάνι για εξαγωγές.

Στρατηγικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο αφού με ένα σιδηρόδρομο τα προϊόντα από Ρωσία Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Αζερμπαϊτζάν, κλπ θα ερχότανε γρήγορα και θα παρακάμπτονταν τα στενά των Δαρδανελίων με την χρονοβόρα διαδικασία για το πέρασμα τους.

Αυτό το είχαν προβλέψει πριν απο αρκετά  χρόνια και από την άσημη τότε πόλη περνούσε ακόμα και το θρυλικό Οριεντ εξπρές.

Και όμως σήμερα, αυτόν τον θησαυρό εμείς τον κοιτάμε. Τι και αν έγινε οργανισμός λιμένος δεν κατάφερε ούτε το δελφίνι για την Σαμοθράκη που υπήρχε να εξασφαλίσει, εκτός από το ταλαίπωρο το ΣΑΟΣ που πάει Σαμοθράκη.

Οι εγκαταστάσεις σε οικτρή μορφή. Δεν υπάρχει ούτε σταθμός μετεγκατάστασης και εξυπηρέτησης επιβατών, παρά μόνο δύο τρία σκέπαστρα, σαν τις στάσεις λεωφορείων από όπου φεύγει το ΣΑΟΣ. Όταν πέρσι ήρθε ένα κρουαζιερόπλοιο το πάρκαραν δίπλα από τα σιλό που φορτώνουν κριθάρι..

 

Και φυσικά δεν υπάρχουν αποθήκες για εμποροκιβώτια και εμπορεύματα.

Άρα ένας σταθμός εμποροκιβωτίων ..και κοντέινερ με γερανούς και χώρους στάθμευσης και μεταφόρτωσης, από ρυμουλκούμενα φορτηγά. Εκτός από την σύνδεση με τον σιδηρόδρομο και η σύνδεση με την Εγνατία απαιτείται γιατί τώρα είναι ανύπαρκτη.

Βέβαια μέσα σε ένα λιμάνι που έχει βλέψεις για να είναι εμπορικό και με ανάπτυξη, δεν μπορεί να συνυπάρχουν, αλιευτικά, κότερα και ιχθυόσκαλα. Και όμως χώροι για να γίνουν αυτά υπάρχουν και μάλιστα ανεκμετάλλευτοι.

Η ιχθυόσκαλα στο λιμανάκι της Μάκρης θα έδινε και πνοή αλλά και ελάφρυνση στο μεγάλο λιμάνι. Θα μου πείτε όμως, καλά που είναι και η ιχθυόσκαλα και βλέπουμε κανένα πλεούμενο στο λιμάνι.

Μια μαρίνα δίπλα στην τοποθεσία του Άγιου Εύπλου, θα ήταν ευχής έργου για την περιοχή που σχεδόν όλο το βόρειο Αιγαίο δεν διαθέτει τέτοια μαρίνα. Και φυσικά οι ναυταθλητικές εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να μεταφερθούν εκεί με περαιτέρω υποδομή για τα τμήματα.

Και φυσικά η εκβάθυνση του λιμανιού και η σύνδεση της με την σιδηροδρομική γραμμή που αν τελειώσει και φυσικά τελειώσει και ο οδικός άξονας της Εγνατίας με την Βουλγαρία ένα άλλο τμήμα 30 χιλ. γίνεται εδώ και 40 χρόνια και οι νεκροί μετρούν εκατοντάδες από τα ατυχήματα, θα δώσουν ώθηση στο λιμάνι.

Και φυσικά ώθησης και στην Ελληνική οικονομία, που παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια θα γίνει μεταφορικός και μετεκφορτωτικός κόμβος παγκοσμίου εμβέλειας.

Αν φυσικά γίνει και ένας σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών τότε σίγουρα θα ωφελείτο και η πόλη τουριστικά με την άφιξη κρουαζιερόπλοιων.

Αλλά δυστυχώς ούτε πλοία γραμμής δεν υπάρχουνε σε αυτό το ταλαίπωρο λιμάνι εκτός του ΣΑΟΣ.

Και όμως πόσο χρήσιμο για τα προϊόντα θα ήταν μια σύνδεση με Ρόδο και Κρήτη. Μας είπαν ότι είναι στα σκαριά αλλά το καράβι υπήρχε και δεν υπάρχει τα σκαριά τα ακούμε ..αλλά μόνο λείψανα βλέπουμε ένα μισοβυθισμένο δελφίνι που κάποτε έκανε δρομολόγια..

Και για όλα αυτά ποιος ευθύνεται; Οι παχυλοί μισθοί πέφτουν στον ΟΛΑ και το αποτέλεσμα είναι 40 χρόνια στον προγραμματισμό αργοί αυτοί οι κομπιούτερ του οργανισμού ενώ άλλοι τρέχουν αυτοί ακόμα σε εκείνους με την πράσινη οθόνη έμειναν.

Και φυσικά δεν μιλάμε για τα υδατοδρόμια. Αυτά εδώ και 5 χρόνια αρχίζουν να προγραμματίζονται αλλά το πρόγραμμα μένει για τον επόμενο χρόνο έτσι και φέτος κάπου στα τέλη Φεβρουαρίου ήτανε σίγουρο αλλά τώρα είναι και πάλι στον προγραμματισμό.

Βέβαια η νέα σιδηροδρομική Εγνατία με σύνδεση και της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας με τρένο θα έδιναν στην Ελλάδα την μοναδικότητα του παγκόσμιου διακομιστηκού γρήγορου κέντρου στην Ανατολική Μεσόγειο και φυσικά σε μεγάλη θέση όσον αφορά το διεθνές εμπόριο.

Φυσικά η ένταξη μιας σχολής Λιμενικού σώματος κάπου στην Μάκρη όπου υπάρχει και το λιμανάκι θα ήταν ευχής έργου αφού αθ θωράκιζε και την άμυνα της περιοχής με περισσότερο προσωπικό και φυσικά σε ένα σύγχρονο κράτος που σέβεται τους πολίτες του και τα δικαιώματα τους αλλά και την εδαφική του ακεραιότητα ο ελλιμενισμός μιας πυραυλακάτου ή τορπιλακάτου στο λιμάνι θα ήταν ευχής έργον γιατί θα θωράκιζε και θα προστάτευε και τους αλιείς από τις συνεχείς Τουρκικές προκλήσεις, ενώ θα περιπολούσε με καλύτερα μέσα για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της παράνομης μετανάστευσης.

Αλλά είπαμε για ένα σύγχρονο κράτος που θέλει αν διατηρήσει την εδαφική του ακεραιότητα και σέβεται τους πολίτες του και όχι για το Ελληνικό κράτος. Εμείς δαπανάμε δις ευρώ για φρεγάτες και πυραυλάκατους και μετά δεν προβλέπουμε ούτε ανταλλακτικά, ούτε τίποτα και τα αφήνουμε στον ναύσταθμο να σκουριάζουν αν τα παραλάβαμε γιατί αλλιώς κλείνουμε την βουλή για να μην πάρουμε τα υποβρύχια και ακουστούν πράγματα για μερικούς έτσι και αλλιώς τα υποβρύχια κάθονται στα ναυπηγία εδώ και 10 χρόνια όταν θα τα παραλάβουμε θα υπάρχουν διαστημόπλοια.

Όλα λοιπόν είναι στον προγραμματισμό και στον αυτόματο πιλότο εξ άλλου είμαστε στην εποχή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας αργεί ακόμα η εκτύπωση του προγράμματος και για το έργο έχουμε χρόνο όταν έρθει η ανάπτυξη θα μας βρει και θα έρθει χωρίς υποδομές χωρίς πρόγραμμα  χωρίς έτσι απλά γιατί είμαστε ωραίοι και συμφέρουμε.

Υ.Γ. Ο ΟΛΑ για όλες αυτές τις εταιρίες που πήραν τα έργα δεν έκανε τίποτα ούτε ζήτησε ευθύνες ούτε που πήγαν τα χρήματα ούτε τίποτα σιγή ιχθύος εξ άλλου μαζί τα φάγαμε αλλά εμείς πεινάμε και η ανεργία στην περιοχή στο 50% και μετά φταίει το Τουρκικό προξενείο και το DEB. Και όπως λέει το ρητό η ουσία είναι μια και ο μπακλαβάς γωνία λέγοντας ότι το καλύτερο κομμάτι είναι το γωνιακό και όμως στα μέρη μας το γωνιακό λιμάνι της Θράκης ανάμεσα σε τρία κράτη και με τα Δαρδανέλια δίπλα για μας δεν είναι γωνία αλλά απόκομμα.

13957

Πηγή

Related posts

Μεγάλη πτώση θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις προβλέπει η ΕΜΥ

ExnetΗellas

Ερευνητές ανακάλυψαν τη βαθύτερη μπλε τρύπα στον κόσμο

technical

Το Νότιο Σέλας από το φακό του Philip Dubbin

technical

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy